Vei fi in curand capabil sa cumperi mai multe lucruri pe Facebook. Reteaua Sociala testeaza o experienta de shopping care permite utilizatorilor sa cumpere obiecte direct de pe paginile de Facebook a afacerilor. Noua caracteristica de shopping, va permite retailerilor sa isi transforme paginile de Facebook in mini magazine, in afara website-ului lor principal.
Facebook a confirmat ca noile caracteristici Facebook de shopping sunt momentan testate printre numere mici de utilizatori si o mana de retaileri si companii de comert electronic.
Pe mobil, caracteristicile de shopping vor aparea intr-o noua sectiune „shopping” pe pagina, la fel ca in imaginea de mai sus, in timp ce pe ecran sectiunea de shopping va aparea ca si tab separat pe pagina din aceiasi zona in care sunt momentan localizate Fotografiile, sectiunea Despre, dar si peretele.
In sectiunea shopping, companiile isi vor afisa produsele intr-un format care pare sa fie similar cu modul in care sunt afisate fotografiile. Daca vrei sa cumperi unul din produse, retailerii vor fi capabili sa aleaga daca tranzactia actuala va avea loc pe Facebook sau vei fi redirectionat catre website-ul companiei.
Pentru cei care aleg sa pastreze experienta de shopping in Facebook, procesul de checkout va fi foarte similar cu cel deja prezent in reclamele Facebook ce folosesc butonul „cumpara”. Stirile vin in timp ce alte platforme sociale incearca sa creasca angajamentul si eventual veniturile cu experiente native de shopping.
Intre timp, Facebook experimenteaza cu caracteristici de plati si shopping. Compania a adaugat platile peer-to-peer in Messenger mai devreme anul acesta, si a scos o versiune de afacere pentru Facebook Messenger ce permite clientilor sa interactioneze cu afacerile.
Nu pare ca, cei de la Facebook planuiesc sa faca bani direct din shopping, dar toate aceste caracteristici ce au legatura cu shopping si plati, se aliniaza cu scopul mai mare al companiei in a pastra utilizatorii in aplicatiile sale si pe website cat mai mult posibil.
Oricum cei de la Facebook au reusit foarte repede sa cucereasca piata.