Toti oamenii se intreaba deseori cum sa faca mai multi bani, in asa fel incat sa traiasca mai bine, sa aiba parte de excursiile mult visate, de haine de firma, de bijuterii, dar cand incearca sa puna in practica visul, incepand o afacere oarecare, se trezesc brusc ca realitatea este destul de cruda, ajungand rapid, de multe ori, la faliment. Pentru a obtine succes intr-o afacere insa, o persoana trebuie sa fie responsabila, inteligenta, organizata, cu un program bine stabilit.
Evident ca va fi nevoie de o idee pentru inceput, una care sa se dovedeasca a fi profitabila in timp scurt. In ultima vreme, tot mai multi oameni de afacere au inteles ca acest lucru se poate realiza in domeniul organizarii de evenimente pentru ca e un business care merita din plin, este plin de satisfactii, iar piata ramane in crestere.
Iata ce trebuie sa stii despre acest tip de afacere:
- In organizarea de evenimente nu este nevoie de o calificare speciala, asa ca oricine isi doreste sa faca acest tip de afacere o poate realiza fara niciun fel de probleme. Va fi nevoie de un program de lucru bine stabilit de la inceput, de liste cu lucrurile care trebuie duse la bun sfarsit, de oameni de ajutor, responsabili pentru diverse activitati;
- In aceasta afacere va fi important de pus la punct un portofoliu care sa demonstreze oamenilor care sunt abilitatile firmei pe care isi doresc sa o angajeze in pregatirea unei nunti, a unui botez, a unei petreceri corporate etc. Va fi nevoie de o colectie de fotografii, de filmari si de testimoniale despre decoratiunile folosite, despre sonorizare, in acest sens ce tipuri de boxe doresti gasesti usor in magazinele online etc;
- Pentru ca uneori succesul se lasa asteptat, mai ales in ce ii priveste pe oamenii care nu au habar deloc despre o astfel de afacere, ar fi extraordinar daca s-ar pregati cu ajutorul unui curs, a unor vizite la diferite expozitii, a unor reviste de specialitate sau cu ajutorul unor intalniri informale cu persoane implicate in astfel de evenimente (preoti, florarii, firme de catering etc);
- Clientii trebuie sa cunoasca afacerea inca de la inceput, astfel incat un rol foarte important il au cartile de vizita, brosurile, participarea la diverse expozitii de specialitate, chiar reclamele la radio sau televiziune. Dupa ce primul client va suna, se va programa o prima intalnire, in cadrul careia se va stabili ceea ce isi doreste persoana sa obtina de la eveniment, ce buget are, numarul de invitati, dar si plata finala;
- O foarte mare importanta o are relatia pe care afaceristul o stabileste cu proprii furnizori (cei care ofera limuzinele, muzicienii, fotografii, prajiturile si tortul etc), acestia devenind cei mai buni parteneri in relatia cu clientii. De asemenea, se va informa cu privire la serviciile pe care le vor oferi furnizorii si la discounturile posibile;
- Pentru acest tip de afacere va fi nevoie de conectare la internet, dar si de prezenta unui telefon mobil, a unui website si a unor materiale de marketing.Spre exemplu, majoritatea oamenilor detin un smartphone pentru care au nevoie de o husa.Asadar, poti sa sa alegi carcase pentru telefonul Samsung, iPhone si Huawei –aceste marci fiind cele mai intalnite la noi – si sa le revinzi cu usurinta.
In concluzie, costul initial al unei astfel de afaceri este destul de scazut si merita investitia, dar intotdeauna se va avea in vedere faptul ca toti clientii isi doresc foarte mult, inainte de toate, calitate, o atitudine de politete, prietenie si profesionalism.