Principalele caracteristici ale transporturilor agabaritice

transport agabaritic

Impreuna cu dezvoltarea economiei exista un numar tot mai mare de transporturi care, datorita marimii, greutatii sau caracterului specific al transportului, necesita solutii individuale. Aproape toate proiectele majore de investitii necesita transportul de echipamente si componente mai mari decat dimensiunile remorcilor sau a containerelor. Bunurile non-standard creeaza probleme non-standard. Transportul acestor piese este de o importanta cruciala pentru dezvoltarea industriei, a energiei electrice, pentru imbunatatirea infrastructurii, etc.

Transportul agabaritic este indispensabil pentru cresterea economica a fiecarei natiuni, insa organizarea sa variaza in fiecare tara. Transportul marfurilor supradimensionate implica, de obicei, o legatura foarte importanta a fiecarui proiect de infrastructura, prin urmare ar trebui sa fie gestionat fara formalitati redundante, neintelegeri bazate pe comunicare sau investitii suplimentare in infrastructura.

Transportul agabaritic necesita o analiza a posibilelor rute de transport, atat pentru cele existente cat si pentru coridoarele de transport planificate.

Problemele ridicate in consideratiile legate de transportul de marfuri agabaritice includ reducerea timpului de transport, reducerea birocratiei si a problemelor de infrastructura.

Aceste transporturi agabaritice implica o incarcatura al carei transfer necesita utilizarea mijloacelor speciale de transport si a instalatiilor de ridicare cu o capacitate adecvata pentru greutatea incarcaturii. Luand in considerare dimensiunile, greutatea si forma marfurilor agabaritice, le putem imparti dupa cum urmeaza:

  1. Marfuri obisnuite agabaritice supradimensionate- toate tipurile de structuri metalice, masini si echipamente industriale de dimensiuni mici, masini de lucru, rezervoare mici, etc. Greutatea lor nu depaseste 25 de tone, iar dimensiunile depasesc usor parametrii standard permisi. Acest tip de incarcatura poate fi transportat de vehicule rutiere obisnuite, adica de un camion cu semiremorca, neacoperit, dotat cu echipamente de marcare adecvate si garnituri de siguranta.
  2. Marfuri speciale supradimensionate- printre acestea se numara, printre altele, elementele mari ale camerelor de ardere pentru centralele electrice, structuri metalice, rezervoare pentru industria alimentara si fabricile de bere, etc.
  3. Ascensoare grele- Acestea includ utilaje si echipamente pentru ingineria civila, boilere, diferite tipuri de rezervoare, carcase pentru masini, parti ale navelor, etc
  4. Vagoane de cale ferata, tramvaie, linii tehnologice complete pentru industria metalurgica, chimica sau energetica. Greutatea acestora variaza, cam de la 70 la 100 de tone.
  5. Ascensoare compacte grele- transformatoare, generatoare, turbine, etc. Caracteristica lor de baza este greutatea mare in raport cu volumul. Ele pot fi transportate pe uscat, unde sunt necesare semiremorci cu multe axe pentru transport.
  6. Bucati lungi- includ in principal componente structurale pentru proiecte de inginerie civila, de exemplu, stalpi, macarale portante sau elemente pentru turbine eoliene. Lungimea lor poate ajunge la 40-60 de metri, in timp ce ceilalti parametri nu depasesc dimensiunile standard.

Adauga un comentariu