Doar la cateva zile dupa ce Google a dezvaluit prototipul de masina ce se conduce singura, Intel se baga si ei in industria vehiculelor automate. Compania introduce ceea ce o numeste o platforma a solutiilor din masina, ce ar putea eventual sprijini vehiculele ce se conduc singure, cum este masina celor de la Google. Noua tehnologie de hardware si software de la Intel tinteste sa ajute masina sa evolueze, sa informeze mai bine, sa asiste si eventual sa-si asume controlul, potrivit unei declaratii de presa.
Sistemul de informare, ce vine cu procesoare, un sistem de operare si un kit de dezvoltare, ar face mai usor pentru producatorii de masini si furnizorii sa aduca actualizari pe platforma lor mult mai repede (in doar 12 luni) si la 50 la % din cost.
Mai devreme saptamana aceasta, Google a dezvaluit design-ul prototipului de masina ce se conduce singura, o masina mica cu doar doua locuri fara volan, fara pedala de frana si un buton de panica „stop”. Dimensiunile sunt inca necunoscute, dar are un smiley pe exteriorul din fata.
Masinile ce se conduc singure au potentialul de a face drumurile mai sigure, multumita senzorului incorporat care poate informa un computer pentru a lua decizii de conducere mult mai rapid ca oamenii. De exemplu, masina Google poate incetini pentru pietonii care traverseaza prin loc nepermis, sa fie atenta la masini care se furiseaza de pe drumuri laturalnice si sa se uite la gesturile facute de biciclisti ce indica o schimbare de directie a acestora. In aditia reducerii accidentelor, masinile ce se conduc singure ar putea usura aglomerarea, imbunatati economia de combustibil, reduce nevoile parcarilor si aducerea mobilitatii pentru cei care nu sunt capabili sa conduca.
Desi sunt foarte multe provocari in fata, cum ar fi adoptia consumatorilor si costul, potentialul este foarte mare. Nu este deloc surprinzator ca marii producatori vor si ei in aceasta afacere.
Desi produsul este disponibil doar pentru sistemele auto cu capabilitati de asistenta a soferului avansate, software-ul din viitor va oferi experiente de condus avansate, cum ar fi masinile autonome sau care se conduc singure. Cei de la Intel au spus ca strang date activ despre cum conduc oamenii sau cum pot fi masinile mai adaptive, predictive si sa interactioneze cu soferii si mediul inconjurator.
In 2012, compania a stabilit 100 de milioane de dolari, ca si capital de fonduri de masini conectate, pentru a creste integrarea tehnologiei masinilor si a ajuta sa activeze capabilitatile de conducere autonoma din viitor.