Intrebarea a aparut initial pe Quora, iar cei de la Mashable au observat-o. „Cum obtii o idee de un milion de dolari? Ce faceai cand aveai iluminarea? Ce faci in continuare?”
Cel ce a raspuns, este un antreprenor al internetului si fost angajat al companiei Google in acelasi timp, Jeff Nelson. Termenii sai preferati pentru procesul unei idei sunt sinteza si reducerea.
In timpul sintezei, o multime de idei sunt create bazat pe problema despre care se vorbeste, fara a lua in considerare cat de practica este, costurile sale, riscurile, timpul si alti factori. In timpul reduceri, unele idei sunt lent si progresiv eliminate. In aceasta categorie intra ideile care sunt imposibile, nepractice sau nedorite. Ideile care merita luate in considerare sunt prioritizate si apoi urmarite. In continuare, cele care nu functioneaza sunt din nou eliminate.
Prin acest proces de reducere, ideile care sunt cu adevarat valoroase eventual ies la suprafata. Google Labs este un bun exemplu a acestui proces. Din miile de idei discutate, doar cateva sute sunt urmarite. Din acele sute, cateva zeci sunt facute publice, iar doar 3-4 gasesc un model de afacere profitabil. Cu toate acestea daca nu ati fi discutat mii de idei din prima, nu ati putea fi gasit 3 sau 4 care sunt cu adevarat valoroase.
De fiecare data cand lucrezi la o noua idee, activitate sau produs, fii intotdeauna pregatit sa generalizezi si sa privesti in ansamblu, caci asa vei ajunge mare.
Adapteaza-te la conditiile de schimb. Jeff Nelson spune ca atunci cand a lansat proiectul ChromeOS in anul 2006, a fost sa adreseze problemelor de viteza si performanta din Ubuntu si Windows producand un OS mai rapid. Doar cateva saptamani in acel proiect, a devenit clar ca ChromeOS poate fi construit pe deasupra aplicatiilor web, rezultand intr-un sistem de operare bazat pe web, foarte usor, numit acum webtop.