Haltera, un articol sportiv ce trebuie utilizat cu prudență

Haltere Decathlon

Haltera este un accesoriu indispensabil pentru orice persoană care vrea să își dezvolte armonios masa musculară, reprezentând nivelul următor al antrenamentului cu greutăți după acela executat cu ganterele ce cântăresc un număr mic de kilograme, cel mai ades maxim 5/bucată.

Te-ai plictisit de gantere? Treci la haltere!

Vrei totuși ca să ai parte de un antrenament eficient la domiciliu care să consolideze rezistența fizică mai mult? Halterele te pot ajuta eficient în acest sens. Condiția este aceea de a avea și loc de păstrare suficient.

O halteră este alcătuită dintr-o bară pentru greutăți și un set de discuri libere realizate din plastic sau metal care este pot monta stabil pe ea.

Deoarece aceste greutăți mobile, se pot pune și scoate după dorință, o halteră este un accesoriu de fitness ce poate fi folosit cu real succes atât de  persoanele de nivel intermediar, dar și de către avansați.

Avantajele antrenamentului cu haltera

Numeroase beneficii se pot enumera care se antrenează la sălile de fitness, dar și acasă, cu ajutorul halterei.

Iată doar câteva dintre acestea:

– permite păstrarea unei bune stări a sănătății practicantului, crește capacitatea de luptă a organismului acestuia împotriva diverselor afecțiuni;
– dacă are o greutate adecvată, o halteră poate fi  folosită fără probleme chiar și de către persoanele sănătoase aflate la vârsta a doua, fiind un instrument extrem de eficient în lupta împotriva artritei și osteoporozei, dar și a scăderii masei musculare ce se manifestă în mod natural pe măsura înaintării în vârstă dacă nu se iau măsuri de a contracara acest proces din vreme;
– în urma unor antrenamente ce includ serii de exerciții personalizate de către instructor bun, corect efectuate, se remarcă o creștere de masă musculară, concomitent cu reglarea greutății corporale, pe măsură ce metabolismul se îmbunătățește considerabil și el;
– lucrul cu haltera poate să fie de ajutor chiar și în cazul rezolvării unor insomnii cronice, ce nu au fost rezolvate cu ajutorul medicamentației clasice;
– remodelarea corporală realizată prin tonifierea și creșterea masei musculare conduce implicit la un aspect fizic mai plăcut și, pe cale de consecință, generează efecte benefice asupra psihicului persoanei practicante.

Pur și simplu, pe măsură ce se avansează în materie de exerciții, iar forța fizică sporește tot mai mult, se pot monta discuri de greutăți tot mai mari, în raport de seriile de exerciții ce urmează a fi efectuate: ridicări a halterei din poziție orizontală sau verticală, genuflexiuni cu haltera și multe alte tipuri de exerciții care nu sunt la îndemâna începătorilor.

Cei ce vor să se antreneze acasă ar trebui să se orienteze spre haltere pe care să se poată monta greutăți libere din plastic, deoarece acestea sunt mai ușoare decât acelea metalice.

Deși este la mare modă să ridici greutăți, este nevoie de multă atenție în efectuarea de exerciții cu halterele, pentru a nu se produce accidente nedorite, mai ales atunci când antrenamentele se execută la domiciliu și nu între o sală de fitness, sub supravegherea unui antrenor competent și unde, în cazul unor incidente, ajutorul medical se poate acorda mult mai rapid.

Un antrenament cu haltera sub nicio formă nu trebuie să pornească abrupt, cu o greutate prea mare, ci kilogramele trebuie adăugate progresiv, pe măsură ce executantul capătă o rezistență tot mai bună.

În afară de acest lucru, trebuie menționat și faptul că dacă dorești să faci acasă ridicări de pe banchetă (la fel cum se întâmplă într-o sală de fitness) este obligatoriu ca să achiziționeze și o bancă specială pentru astfel de exerciții, pentru a preîntâmpina accidentele ce pot să fie destul de grave.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.