Tot circula de cateva saptamani stirea cum ca Google introduce un nou algoritm ce va afecta modul in care se afiseaza rezultatele cautarilor mobile, o schimbare semnificativa ce poate dura de la cateva zile pana la o saptamana pentru a se derula peste toate site-urile existente.
Mergand mai departe, atunci cand faci o cautare pe mobil, cautarile mobile vor prioritiza website-urile pe care motorul de cautare le considera mobile-friendly, acele website-uri ce evita soft-uri precum Flash si nu caracterizeaza text foarte mare si alte lucruri ce nu sunt prietenoase cu platformele mobile.
Se pare ca aceasta schimbare va afecta milioane de site-uri, mai multe decat ultimul algoritm de clasare major al celor de la Google, si anume Panda. Panda, ce a fost lansat in 2011 si a fost actualizat de cateva ori de atunci, a surclasat 12 % din toate site-urile din Google ce au fost considerate de calitate scazuta.
Este imposibil sa determinam cat de multe din cele 177 de milioane de site-uri sunt mobile friendly, insa se estimeaza undeva la 38 % din toate site-urile de companii, site-uri pentru afaceri cu 1,000 sau mai multi angajati, nu indeplinesc cerintele celor de la google.
Pentru cei care au o afacere acesta este un apel de trezire urgent, ar trebui sa fii la curent cu viteza pe mobil si sa ai un website ce corespunde criteriilor celor de la Google, asta daca nu cumva vrei sa fii ingropat in rezultatele cautarilor si sa pierzi veniturile pe care le faceai din internet.