Bruce Lee in UFC.
EA Sports lanseaza primul joc UFC next-gen pe 17 Iunie dupa ce a cumparat drepturile de la THQ. Impreuna cu o multime de participanti all-stars UFC si detinatori de titluri, Electronic Arts a anuntat ca Bruce Lee va fi un personaj jucabil, ca bonus al unei precomande.
Brian Hayes, directorul creativ de la EA Sports UFC, a spus ca a avut parte de cea mai rapida intalnire. Este usor sa intelegem de ce intalnirea lui Hayes a fost scurta. Cine nu ar vrea sa incerce viteza, puterea si rezistenta lui Bruce Lee in lumea artelor martiale mixte? Dar decizia de a-l include pe Bruce Lee a produs o serie de dificultati tehnice. Cum se poate inregistra miscarile unei persoane care este moarta? Cum l-a adus pe Bruce Lee la viata?
Bruce Lee in jocuri video
Bruce Lee a aparut in jocuri video de cateva decenii, indiferent daca este Marshall Law in seria Tekken, Fei Long in Street Fighter, sau pe platforme mai invechite cum este Gameboy Advance. Dar Bruce niciodata nu a aratat si s-a comportat la fel cu fidelitate si realism.
Inainte ca Electronic Arts sa inceapa sa animeze, Hayes avea nevoie sa primeasca aprobarea pentru personaj. Acesta a zburat la sediul din Los Angeles al „Bruce Lee Enterprise” pentru a-i convinge mosia lui Lee si pe Shannon, CEO-ul afacerii, dar si fiica lui Bruce Lee in acelasi timp.
Construirea lui Lee
Convinsi, „Bruce Lee Enterprises” a intrat in joc. Nu au mai trimis pana acum materiale de referinta si fotografii din arhiva, celor de la Electronic Arts. Acestia i-au trimis si un cap de ghips al lui Bruce Lee.
De la aceste referinte, si ore petrecute uitandu-se la filmele cu Bruce Lee, echipa a inceput sa construiasca un Bruce Lee digital. Un ilustrator a avut sarcina de a-i face corpul si fata lui Lee. Alti designeri au ajutat sa-i produca hainele si animatiile caracteristicile, care in cele din urma au fost trimise la o analiza celor de la „Bruce Lee Enterprises”.
Crearea unui luptator
Punerea lui Bruce Lee in joc nu a fost atat de diferita de alti luptatori, dupa cum spune Hayes. Inregistrarea miscarilor lui Bruce Lee ar putea fi imposibila, dar aducera luptatorilor profesionisti de UFC sa petreaca zi, fiind inregistrati poate fi la fel de dificil. In loc de acest lucru, Electronic Arts s-a bazat pe luptatori care ii pot imita pe cei mai buni atleti. Majoritatea personajelor au animatii de baza aproape identice cu loviturile si prinderile lor. Asa ca de ce arata diferit in joc? Din cauza fizicii.
UFC foloseste o versiune modificata a motorului de fizica Electronic Arts, ce este capabil sa ciupeasca animatiile, bazat pe parametrii precum inaltime, greutate si agilitate. Asa ca in timp ce doi luptatori ar putea avea aceleasi animatii de baza, vor arunca un pumn care arata diferit. In loc sa piarda ore modificand fiecare pumn, cei de la Electronic Arts au fost capabili sa petreaca ore ciupind statisticile fiecarui personaj. Statisticile diferite modifica animatiile. Statisticile lui Lee, au ajutat Electronic Arts sa-l aduca la viata.
Exista 4 Bruce Lee diferiti in joc, la 4 clase de greutate diferite. Fiecare va reactiona, juca si lovi putin diferit.
A fi sau a nu fi dragonul ?
La sfarsitul interviului cu cei de la Mashable, Hayes le-a oferit o sansa sa joace cu Bruce Lee intr-o lupta impotriva campionului UFC la categorie usoara, Anthony Pettis. Dupa cum si-au putut imagina si ei, Lee este o bestie. Acesta este puternic, rapid si surprinzator de eficient la sol. In timp ce l-a inchis pe Pettis, cu toate acestea, animatiile ambientale care diferentiau personajul au inceput sa dispara, este clar ca o parte din Lee trebuie sa dispara pentru a-l omogeniza cu ceilalti jucatori.