Brandul Ghibli, un exponent de varf al rafinamentului italian

Fondata in anul 1968 de Piero Manzi si Maura Cioni, compania italiana Ghibli din Florenta s-a impus rapid pe piata internationala a articolelor de marochinerie de lux, fiind continuatoarea unei vechi traditii – tabacarii si pielarii toscani erau apreciati in intreaga Europa inca din Evul Mediu. Metodele de productie s-au imbunatatit, asa cum era si firesc, dar stilul italian a ramas acelasi. Este de remarcat faptul ca brandul Ghibli (al carui nume vine de la un vant saharian, cunoscut in Egipt sub numele de khamsin si in sudul Europei sub numele de Sirocco, un vant a carui viteza depaseste adeseori 100 de km/h) s-a nascut in faimosul „district toscan al pielii” din Santa Croce Sull’Arno, cunoscut sub numele de „Comprensorio del cuoio”. In aceasta regiune prelucrarea pielii a fost ridicata la rangul de arta – nu intamplator, aici se afla cele mai cunoscute tabacarii din lume, care furnizeaza materie prima pentru produsele pielarie, marochinerie si incaltaminte de lux. Si tot aici, in Toscana, este centrul mondial al fashion designului!

Realizarea unui produs Ghibli – geanta, portofel centura  – incepe cu faza de proiectare.

Designerii pun pe hartie un nou model, tinand seama de noile trenduri si lasandu-se inspirati atat de vechile traditii toscane, cat si de modelul pielii de piton, care este importata din indepartata Indonezie. Proiectantii de la Ghibli cauta sa elaboreze produse originale si ergonomice, care sa satisfaca in intregime cerintele clientelor si ale clientilor. Odata elaborat modelul, se trece la realizarea sabloanelor dupa care se va decupa pielea si se aleg accesoriile: fermare, capse, cristale Swarovski etc.. In paralel cu crearea sabloanelor, o alta echipa se ocupa de prelucrarea pieilor de piton, in conformitate cu standardele de calitate europene. Ghibli nu cumpara niciodata piei de la tabacarii – compania le prelucreaza dupa retete proprii. Culorile sunt alese cu grija, in functie de modelul pielii – si nu exista noua piei de piton perfect identice! Colorarea pieilor se face manual, cu pensula, fiind necesare chiar si 12 etape. Pentru a picta o piele de piton lunga de 8 pana la 10 metri se lucreaza intre 24 si 72 de ore, intr-o atmosfera a carei umiditate este controlata. Iar pentru modelarea pielii sunt necesare alte sase etape! Din acest motiv, fiecare produs Ghibli este un unicat – desi modelul este acelasi pentru o intreaga categorie de produse, modelul si coloritul pielii nu este niciodata la fel.

Odata pielea colorata si tabacita, se trece la decuparea ei in functie de sabloanele create de designeri. Etapa urmatoare este crearea unui prototip, care este examinat cu multa atentie pentru a se vedea daca poate sau trebuie sa fie imbunatatit. De-abia apoi se trece la productie, care numai „de serie” nu poate fi numita, intrucat TOATE produsele Ghibli sunt hand-made. Trebuie de asemenea precizat faptul ca dupa fiecare etapa de prelucrare a pielii – vopsire, tabacire, taiere etc – se face un riguros control de calitate, verificandu-se respectarea standardelor companiei.

La noi in tara, compania Ghibli este reprezentanta de firma Perloro, care si-a propus sa umple aceasta nisa (inca libera) de pe piata romaneasca a brandurilor de lux.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.