Beneficiile unui pui de somn

Despre puiul de somn

Despre puiul de somnSa tragi un pui de somn poate fi grozav. Dar cateodata cand te trezesti dupa un pui de somn, te simti mai rau si te simti mai obosit decat te simteai inainte sa dormi. De ce se intampla acest lucru? Potrivit doctorului Michael Breus, daca tragi un pui de somn care dureaza mai mult de 30 de minute, vei cadea intr-un somn adanc. Ai tras vreodata un pui de somn si te-ai simtit mai rau dupa ce te-ai trezit? Ei bine, acest lucru se intampla din cauza faptului ca dormi prea mult si intri intr-un stadiu de somn din care iesi cu dificultate.

Beneficiile unui pui de somn

Care sunt cele mai ideale moduri de a trage un pui de somn? Puiul de somn poate fi vazut ca un restart rapid sau un stimulent pentru creier. Ganditi-va la atunci cand se aprinde calculatorul si se misca foarte greu, iar lucrurile nu raspund la timp, iar dupa ce inchizi toate aplicatiile si dai un restart la calculator, lucrurile revin la normal. Modul in care functioneaza creierul este asemanator, fiindca atunci cand tragi un pui de somn, chiar si pentru scurte perioade de timp, beneficiile pot fi vazute ina anumite zone.

Expertii somnului sugereaza ca daca tragi un pui de somn de 10 pana la 20 de minute, iti poate oferi o explozie de vigilenta si claritate mintala atunci cand nu ai prea mult timp la dispozitie. Acesta poate fi folosit in timpul zilei, tarziu in noapte, inainte sa faci un lucru important.

Cand am fost interesat in maximizarea timpului meu treaz, am facut anumite cercetari despre ciclurile de somn, si cum sa-ti minimalizezi cantiatea de somn de care ai nevoie in timp ce poti functiona cum trebuie. Am sfarsit alegand un ciclu care imi oferea o cantitate fundamentala de somn, si apoi trageam un pui de somn de cateva ori pe zi ce durau cate 20 de minute. Am aflat ca dupa un pui de somn de 20 de minute ma simteam grozav. Foarte alert, aveam claritate mintala si eram gata sa mai rezist 3-4 ore cu usurinta.

Cu toate acestea am aflat, ca la inceputul experimentului meu cu ciclurile de somn, incepeam sa-mi pierd claritatea cognitiva in timp ce ma apropiam de sfarsitul zilei. In timp ce acest lucru era parte din portiunea de tranzitie a ciclului, am simtit ce inseamna atunci cand creierul nu primeste un somn desavarsit si profund. Potrivit doctorului Mednick, in aceasta situatie un pui de somn de 60 de minute este recomandat pentru imbunatatirea puterii cognitive din nou. Mednick sustine de asemenea ca un pui de somn de 90 de minute implica un ciclu intreg de somn, ce ajuta creativitatea, memoria emotionala si procedurala, cum ar fi sa inveti sa mergi cu bicicleta.

Un pui de somn pe scurt

Un studiu ce evalua efectele regenerative ale unui pui de somn scurt sau foarte scurt, a descoperit ca a trage un pu ide somn de la 5 pana la 10 minte poate produce o imbunatatire a sensului de alerta si cresterea abilitatii cognitive cand nu am dormit deloc.

Daca vrei sa te incarci rapid, trebuie sa tragi un pui de somn de la 5 pana la 20 de minute.

Daca ai nevoie de o reincarcare a unui somn profund, trageti un pui de somn care sa dureze intre 60 si 90 de minute.

Atunci cand tragi un pui de somn mai scurt, stati putin, deoarece va va permite sa evitati sa intrati intr-un somn mai adanc.

Adauga un comentariu

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com